TOP 3 titok a D vitaminról!

Fontos tudni, hogy a szolizás alatt nem keletkezik D-vitamin!

A D-vitaminnal kapcsolatban az utóbbi években változtak az ajánlások: sok olyan kutatás látott ugyanis napvilágot, amely szerint többre van szükségünk, mint eddig gondoltuk. Ez azt jelenti, hogy hazánkban a felnőtteknek, a kamaszoknak és a kisgyerekeknek is D-vitamin pótlásra van szükségük a téli hónapokban.
 
A Semmelweis Egyetem felmérése szerint a magyarok 95 százaléka tél végére D-vitaminhiányossá válik – pedig a D-vitamin – többek között – az influenza ellen is véd. Vagyis, ha eddig nem szedett, és adott a gyereknek D-vitamint, akkor itt az ideje!

Muszáj tablettában?

Muszáj, legalábbis télen. D-vitamin napfény hatására is keletkezik a bőrünkben, és egyes élelmiszerek is tartalmazzák. Áprilistól októberig a napfény hatására képződő is elég: ehhez napi húsz percet kell a szabadban tölteni.
Ezt nem lehet túladagolni: ha többet napozunk, nem lesz több a D-vitamin. Fontos tudni, hogy a szolárium nem éri el ugyanezt a hatást: szolizás alatt nem keletkezik D-vitamin.

Mennyit kell szedni?

A napi ajánlott D-vitaminmennyiségeket konszenzusban határozták meg a szakma hazai tekintélyei. A cikkben kitérnek a D-vitamin túladagolás lehetőségére is: megállapításaik szerint a mérgezéshez napi 10.000 NE (nemzetközi egység, IU, international unit) D-vitamint kell szedni hónapokig.!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.